Тренгове заняття з теми "Дружба починається з усмішки"

Мета: Ознайомити учнів з поняттям «права людини», розкрити їх зміст. Розвивати зв`язне мовлення, мислення через вміння аналізувати ситуації, висловлювати власну думку, доводити чи спростовувати твердження. Виховувати людські чесноти і сприяти подоланню труднощів.
Обладнання: «чарівна квітка», яка складається з пелюсток і серединки, енциклопедії тварин України, мультимедійні засоби.
Хід заходу
1.              Організаційний момент.
«Добрий день!» - і стає веселіше. «Добрий день!» - просто й світло стає.
Ці слова – від простого простіше, але скільки тепла у них є,
Тож вітайтеся просто і щиро, хай слова ці всім ласку несуть,
Побажання любові та миру, хай у душах постійно живуть.
2.              «Музична хвилинка»
-                 Доброго дня, дорогі діти. Пропоную розпочати нашу виховну годину «музичною хвилинкою» і послухайте пісню «Квітка сповнення бажань» (звучить пісня «Квітка сповнення бажань», слова Н.Антоник, муз.Н.Антоник).
-                 Що ви уявляли слухаючи пісню?
-                 Якою и уявляєте квітку бажань?
-                 А які бажання вона може здійснювати?
-                 Як би вам подарували квітку сповнення бажань, що ви у неї попросили б?
3.              Зустріч із Феєю.  (Звучить чарівна мелодія. До класу заходить Фея.)
Фея.  Доброго дня, дорогі друзі! Ось уже протягом тривалого часу я спостерігаю за вами, бачу, які ви чемні, виховані та розумні дітки. Щойно я почула ваші бажання. Вони у вас дуже хороші та потрібні. Тому вирішила вам подарувати квітку сповнення бажань. Але дорогою до школи я натрапила на зграйку пташок, які були жартівливими та веселими. Помітивши мою квітку вони повідривали усі пелюсточки і в мене залишилася лише серединка. Вішаю на дошку. Та моя вірна помічниця, чарівна паличка, запевнила, якщо виконати певні завдання, то пелюсточки прилетять до серединки і ваші бажання обов`язково здійсняться. А ще квітка розповість вам про права дітей.
Вчитель:  Дітки, виконаємо завдання, повернемо пелюсточки? Дізнаємося, які ви маєте права?
4.              Повернення пелюсточки «Усі діти мають право на отримання інформації».
Фея: Щоб повернулася перша пелюсточка потрібно розповісти інформацію про пташок, які живуть в Україні взимку.
Вчитель: Діти, зараз ми об`єднаємося в 3 групи. Ваше завдання – обрати пташку, яка зимує в Україні та розповісти про неї. На виконання завдання дається 5 хвилин (учні працюють в групах, потім презентують свої роботи), віддають Феї листочки і птахам.
Фея: Молодці дітки, ви все правильно розповіли. Ось перша пелюсточка, яку ми віднайшли. На цій пелюсточці написано «Усі діти мають право на отримання інформації».
Вчитель: І це дійсно так. Це гарантує стаття 9 Закону України «Про охорону дитинства». Це право включає свободу розшуку, використання и поширення інформації в усній, письмовій чи іншій формі, за допомогою комп`ютерної, телефонної мережі тощо. Це сприяє здоровому фізичному і психічному розвитку, соціальному, духовному та моральному благополуччю.
Жодна дитина не може бути наказана за те, що вона говорить, що думає. Але дитина не повинна спонукати до скоєння злочину, ображати та кривдити іншу людину, оговорювати кого-небудь. Думки та погляди кожної дитини мають бути вільними.
Фея: Молодці, діти. На вас чекає наступне завдання.
5.              Повернення пелюсточки «Усі діти мають право на отримання освіти».
Фея: Вам потрібно відгадати загадки.
1)             Я беру в свою правицю із пенала помічницю.
І писати вчуся. Зосереджуся, зберуся:
Крапка…рисочка…карлючка…
Наче пишем, - я ….(ручка).
2)             Дерев`яний та довгенький, хвостик в нього є маленький.
Як у фарби хвіст мочає – все довкола розцвітає.(Пензлик)
3)             У носатого Івана одежина дерев`яна
Він у чистім полі ходить і по ньому носом водить. (Олівець)\
4)             Дуже я потрібна всім: і великим, і малим.
Всіх я розуму учу, а сама завжди мовчу. (Книга)
5)             Кожен учень мене має, в мене олівець складає.
Мабуть ти мене впізнав? Ну звичайно! Я…(пенал)
Фея: Молодці! Всі загадки відгадали. Заходить Книжка.
Книжка: (розказує уривок вірша Л.Бурман «Я люблю книжки»)
З книги зможеш ти дізнатись, про всіх звірів і птахів,
Будеш ти про море знати, про акул та про китів.
Якщо книги не читати, будеш завжди нудьгувати.
Фея: Діти, ось вже знайшлась пелюсточка. На ній написано «Усі діти мають право на отримання освіти».
Вчитель: Право на освіту – це право людини навчатися в школі, ліцеї, коледжі та інституті, для того, щоб здобути професію та забезпечити своє життя.
Фея: Молодці дітки! Разом ми повернули ще одну пелюсточку. Зараз ще одне завдання.
6.              Повернення пелюсточки «Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля».
Фея: Діти, чи любите ви гратися? Ваше завдання – зіграти малорухливу гру.
Вчитель: Пропоную зіграти гру «Друкарська машинка». Правила гри: кожному гравцеві присвоюється літера алфавіту. Потім придумується слово. На сигнал ведучого учні починають «друкувати». Коли слово буде «надруковане», всі дружно плескають. (учитель проводить гру).

М
А
М
А
М
И
Л
А
М
И
Л
О
М
А
Л
О
Фея: Дуже хороша гра. Молодці! Запам`ятайте, що кожна дитина має право на відпочинок, дозвілля та розваги, брати участь у розважальних заходах, у культурному житті, а також займатися мистецтвом. Ви маєте особливе право – право на гру, адже, граючись, ви пізнаєте світ, розвиваєтеся і готуєтеся до дорослого життя.
Вчитель: А ось з`явилася ще одна пелюсточка – «Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля» (вчитель прикріплює пелюсточку до квітки).
7.              Повернення пелюсточки «Кожна дитина має право на любов і турботу».
Вчитель: Дорога Феє, як повернути ще одну пелюсточку.
Фея: Дуже просто. Послухайте казку про їжачка Саву і скажіть чого навчає ця казочка (Фея читає «Мамину казку про їжачка»).
Мамина казка про їжачка Саву
В старому садку, серед кущів малини, під огорожею жила сім`я їжачків. Тато й мама були поважні і серйозні їжаки. Щовечора, коли сідало сонце, вони вишукували їжу: ловили хробаків, гусінь, слимаків та різних шкідливих комах. Стояла осінь, і вони готувались до зими. Їх маленький синочок, Сава, ще не відчував, що скоро прийде зима і ні про що таке не думав. Він був дуже допитливий, все його цікавило. Сава старався залізки у кожний куточок садка, у кожну шпаринку, щоб подивитись, що там є. Батьки ж кожний день попереджали його, щоб він не виходив з малини. Але його тягнуло все далі і далі, у широкий простір.
І ось одного разу у садку з`явився новий звір. Він був не схожий на всіх тих, що Сава бачив раніше. В той момент, коли Сава хотів подивитись, що там є у купі жовтого листя під черешнею, звір підбіг до нього. Їжачок від переляку скрутився у клубочок. Звір почав ходити кругом, заглядати і нюхати. Сава навіть боявся дихати. Йому здавалося, що зараз з ним зроблять щось погане. Кликати на допомогу маму або тата було пусте. Він не послухався батьків і зайшов надто далеко від домівки.
Звір протягнув свою лапу і торкнувся Сави. Голки боляче вкололи його. Звір заголосив, але не пішов. Зробив ще спробу штовхнути цей колючий клубочок. Але знову вколовся і ще голосніше заскавчав. В цей час їжачки, тато та мама Сави, з жахом дивилися з малини за тим, як песик намагається розгорнути малого їжачка. Аж тут з будинку на гавкотіння песика вийшла хазяйка.
-                 Барсік, Барсік! Ти що там робиш? – гукнула вона песику.
Песик повернувся до хазяйки, а тим часом Сава швиденько підхопився і побіг до малини. Він біг щосили, і здавалось, що його маленькі лапки ледь торкаються землі. Коли він забіг у кущі і відчув, що то від пережитого страху. Скоро до нього дісталися батьки. Мама тихо погладила своєю м`якенькою лапкою його волохату голівку.
-                 Мамо, тато! Я тепер завжди буду вас слухати і не буду йти далі малини…
сказав крізь сльози Сава.
-                 Бачиш, тільки тепер ти зрозумів, що батьки даремне не говорять. Але це
був маленький песик, його можна не боятися. А от за огорожу, на вулицю, тобі ні в якому разі виходити не труба. Крім того, що там бігають великі собаки, там ще їздять швидкі машини, від яких їжачкам дуже важко втекти… - промовив тато.
          Та їжачок подумав, навіщо йому та вулиця? Адже в садку і так багато цікавого. І йому так добре біля тата та мами.
Вчитель: Дітки, то чого навчає ця казка? Чому потрібно слухатися батьків?
(Чути стуків в двері. Заходить хлопчик).
Хлопчик розказує вірш В.Лучука «Тільки мати».
Я на ковзанку піду! – А коли ж до хати?
Тільки мати вміє так лагідно спитати.
-                 На ходу сніданок з`їм! – Так не слід робити!
Тільки мама може так лагідно сварити.
В снах літаю до зірок… - Час вставати, сину…-
Тільки мама збудить так лагідно дитину.
-                 Дорогі діти! Ви маєте право на любляче, турботливе ставлення з боку сім`ї.
В окремих сім`ях батьки погано ставляться до виконання своїх батьківських обов`язків, не дбають про виховання дітей, не піклуються про задоволення їхніх потреб у їжі, одязі, ласці. До таких батьків держава може застосовувати певні заходи. Зокрема, вони можуть позбавлятися батьківських прав.
Нехай ось ця пелюсточка нагадує вам, що усі дії щодо дитини повинні виконуватися в інтересах дитини.
8.              Повернення пелюсточки «Усі діти мають право на медичну допомогу».
(перегляд мультфільму «Мультфільм українською про здоров`я. З любов`ю про дітей»).
Вчитель: як ви думаєте, що розповість пелюстка? (дістає пелюсточку). У дітей є право на медичну допомогу. Держава повинна домагатися повного здійснення цього права, наданню необхідної медичної допомоги, проведенню профілактичних хвороб. Сюди входить належне харчування, житло, одяг. Батьки несуть відповідальність за забезпечення належного життєвого рівня дитини.
9.              Повернення пелюсточки «Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до праці»
(Заходить Попелюшка. В руках у неї пелюстка. Дівчинка плаче.)
Знову на бал зібралась вся сім`я, мачуха, сестри, тільки не я…
Стільки роботи – вовік не зробити, вікна помити, квіти полити.
В домі прибрати, зварити харчі, слова не скажеш, працюй і мовчи…
Хочу на бал, я ще там не була, ну чому ж моя доля жорстока й лиха.
Вчитель: Дорога Попелюшко, не плач. Заспокойся. Невже ти не знаєш, що жодна дитина не повинна бути примусово залученою до праці.
-                 Держава повинна захищати дитину від тих осіб, які, заробляючи гроші,
використовують дитячу працю. Діти мають бути захищені державою від небезпечної та важкої праці. Законодавство держави встановлює мінімальний вік дитини для прийому на роботу. Діти мають право бути захищені від усіх форм експлуатації, яка завдає школи їхньому добробуту. Тож ми тобі обов`язково допоможемо. Ти принесла нам ще одну пелюсточку і створена квітка обов`язково виконає всі твої бажання. (Фея прикріплює пелюстку)
10.          Повернення пелюсточки «Усі діти є рівні в правах, ніхто не повинен їх порушувати»
(В клас заходить злий Чаклун. В руках у нього остання пелюстка)
Чаклун: Ось, будь ласка, заберіть її (протягує пелюстку дітям). Вона мені не потрібна. Діти, пташки побачили, які ви чемні, виховані, розумні діти. Ви разом долаєте всі перешкоди. Мені одному важко боротися з добром, тому і вирішили не робити більше нічого поганого, а стати такими як ви.
Вчитель: Що ж, якщо ти дійсно змінився, то ласкаво просимо до нашої шкільної родини.
А що ж написано на останній пелюсточці. Читає «Усі діти є рівні в правах, ніхто не повинен їх порушувати». А це всі діти мають невід`ємне право дитини на життя, на ім.`я та громадянство. Діти мають право на захист від втручання в їх особисте та сімейне життя. Не можна втручатись у листування дітей, порушувати їх честь та гідність.
В навчальних закладах України навчаються понад 100 тисяч дітей з особливими потребами. Тому кожна дитина-інвалід має право на особливий догляд, освіту та підготовку для повноцінного, гідного життя в умовах,я кі забезпечують їй максимальну самостійність та нормальну участь у житті суспільства.
Фея: Дорогі діти. Ось і повернули ми всі пелюсточки квітки. Гляньте, яка вона красива. Я дуже рада, що всі ви дружно працювали, адже тільки разом можна подолати труднощі, які стоять перед нами. А ті бажання, які ви сьогодні загадали, обов`язково здійсняться. Ви лише вірте, працюйте, будьте добрими, чуйними та ввічливими.

Вчитель: Дякуємо тобі, добра Фея. Наші діти обов`язково прислухаються до твоїх порад. А квітка сповнення бажань завжди нагадуватиме вам, любі діти, про ваші права. Адже якщо вибудете здорові, щасливі, матимете гарну освіту, то ви зумієте досягти великих успіхів у своєму житті. І я від усього серця вам цього бажаю.

Комментариев нет:

Отправить комментарий